Profile..... Shop..... Gallery..... Facebook..... Instagram.....Shop Location..... Flickr.....News

Tuesday, April 6, 2010

My ateliar aka my bedroom

 So this is where I work :) 
我把桌子的位置换了, 本来是 打直的, 现在是横的, 和我的床并排。风水师说必须这个位置, 所以我只能在这个地方换pattern.
(我爸妈说最好是听他们的><)


 
从床那里看过去。
我很需要资讯,所以电视是一定要的。而且我近视, 带了眼镜看得到远看不到近, 这样工作起来很不方便, 所以电视直接放在旁边。



怎样弄都还是很乱我觉得。
这个木格子其实我很想paint掉他很久了, 但是就是没时间+ 懒。
我想把它弄成奶黄色/tiffany blue.


我很需要很好的光线, 现在桌子这样摆,光线直接撒落在工作的位置上, 白天不需要开灯,很舒服。本来的位置因为靠墙, 而且电灯的位置有偏向这个地方, 所以近来觉得视力有点衰退,不能集中。现在换了这个位置, 自然光线刚好, 而且电灯的位置也照得正正的。

风也一直从窗口吹进来,舒服!



这就是我平常拍照的其中一个位置。光线在接近旁晚的时候尤其柔和。



这样, 我发现这样摆过后我更喜欢了, 因为如果坐在工作位子上腻了, 我可以换过来坐在床上也可以做东西/上网/看书/看电视简直太perfect了那个angle.

He...he... I never make my bed!
我很需要安全感, 我睡觉必须用枕头围着自己,才睡得安心。

拍照用的这个位置偶尔有手作朋友(比如说Ireen)来开手作party的时候可以让他们使用。
还有茶水侍候咧。

其实我想在电脑上面这个位置吊一个吊灯,并不是像图里这种啦是手作毛线乱编织成的那种很多颜色的灯罩。也是没时间弄。

 左:不高兴的猪,右:某人送我的针插座哟。

 
我喜欢这个颜色的cutting mat,不用弄太大东西的时候可以用。右:这个本来是用来放蜡烛的, 我用来放不常用的缎带。

有来过我房间的朋友都知道还有另一面墙,但是我弄完这里我没有力了, 所以就先看这里吧,因为那里有一个放材料的铁架子,一个本来是衣橱但也变成放材料的橱aka不能草率打开之满满有如宇宙空间的衣橱和一个普通的衣橱。那里如果要整理啊我看。。等明年过年吧。

26 comments:

  1. WOW.... it's so comfortable & 'dreamy'... It's like a dream come true room for me.

    ReplyDelete
  2. hey...來幫我的書房設計一下叻...我也擔心我的實力會衰退耶....怎么辦??因為大多數在網上開工...

    ReplyDelete
  3. 右:某人送我的针插座哟。

    美咧!!!

    某人字

    ReplyDelete
  4. tako
    你房间很好看。
    虽然东西很多,可是你收纳的很美观。
    我喜欢哩!!可是我无法实现,因为我是人家的妈了XD

    ReplyDelete
  5. Looks really nice and cosy :) You have a fab chandelier and I love the butterflies :)

    Ira

    ReplyDelete
  6. 很棒的房间+工作室。。。
    我的房间也是工作室但是就是没有办法能这样。。。

    ReplyDelete
  7. What a lovely space! I want that piggy!

    ReplyDelete
  8. 我也很想可以快點擁有自己的個人空間啊!!

    ReplyDelete
  9. What a lovely room and cozy crafting corner :)

    ReplyDelete
  10. Tako

    your work place, your room is just like what i imagine, exactly the same, incredible

    i love your craft, i love being with you

    thank you for everything !!

    gambateh :)))

    hugs,

    ReplyDelete
  11. 好可爱哦!!
    果然是搞艺术的人~呵呵

    ReplyDelete
  12. Hi, just pass by n c ur room~ I find that ur bed might too close to ur tabble, as a handcraft maker, i think u might often get the table full of material, beware those unwanted drop at ur bed is no good for ur health~ Otherwise, i like ur table very much!!

    ReplyDelete
  13. NICE><
    hmmn...i wan to have my own space to do things tooT^T
    nia~...btw~love the way u put ur things~ i can see so many cute stuff~^^

    ReplyDelete
  14. I love your space! I never make my bed either. hehehe

    ReplyDelete
  15. 好羡慕tako有这么棒的房间 {envy-ing~}
    我身为孩子的妈没那样的命了 =。= 哈哈哈

    ReplyDelete
  16. I like it,
    Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  17. 很喜欢你的房间
    乱中有序
    我的房间东西比你少却比你乱T.T

    ReplyDelete
  18. 只能說:好想念你的床呀~哈哈

    ReplyDelete
  19. wow! your working space is so tidy and organised! i love the little sad piggy. It's so cute! love all your creations! keep it up!

    ReplyDelete
  20. Hi hi... I'm new to your blog...

    I love your room! It's so dreamy and I totally love it! Wait till you see my workspace... hahaha, I get lost in it sometimes :-).

    Love all your work too... kampatei! :-D.

    ReplyDelete
  21. Dear Tako,

    I read about you on Bijou, and your story is really inspiring! You have a very beautiful handmade life, and a beautiful heart too =]

    I am still new in the handmades scene. Have alot to learn from all of you!

    Love all your handmades, so full of feeling, and emotions... not everyone can make something that has a 'life' of its own.

    sincerely,
    sungting

    ReplyDelete

Thank you very much for your words :)